ÄNTLIGEN!

Välkommen till världen vår lille SON!


I onsdags var det så äntligen dags...

Vi hade tid för överburenhetskontroll kl 8.30 och jag hade mer eller mindre ställt in på att få åka hem nu igen.. På tisdagsmorgonen gjorde vi nämligen ett försök, vi ringde till förlossningen och ville ha hjälp då jag inte ens kunnat sitta på ett par dagar men då fick vi bara svaret att dem inte hade tid med oss :-( tack för det!.... Så jag var inge glad alls när vi väl åkte upp på onsdagen..

MEN...

Först en ultraljudsundersökning.. Allt såg så bra ut, den beräknades väga c:a 3500g så det var ingen panik, vi blev satta på väntan en stund och sen kom läkaren.. Hon såg ganska direkt hur ont jag hade och sa att "självklart ska vi hjälpa dig"!! Det föll 100 stenar från mina axlar kan jag säga... :-)

Över till Förlossningen och kl 11 tog dem hål på hinnorna, men jag fick inge värkstimulerande dropp då det kunde ju mycket väl starta av sig själv, och JA det gjorde det.. Helt otroligt att man glömmer så fort hur ont det faktiskt gör att föda barn! Dem första cm tog ett tag men när jag väl var öppen 6cm så tog allt bara en timme och så äntligen kom han ut till oss!! Efter 5 timmar, Kl 16.10 - 4082 gram och 53 cm, så en rejäl kille var det och så fin så!! SÅÅÅÅ lik storebror som man kan bli oxå!

Så nu är vi en familj på fyra! Storebror har däremot inte riktigt fattat vad den där lilla typen gör här men är väldigt nyfiken på honom.. 
Namn har vi inget än, vi hade ju bara tjejnamn klara så det bero ett tag så vi ser vad han är för typ ;-)! Han är iaf väldigt snäll och lugn.. Amningen kom igång efter tio min så det är inte heller nåt problem.

Dem första besökarna kom i förrgår när vi kommit hem.. Först mormor och morfar och moster Linnéa, sen kom farfar, och sen kom moster Pernilla m familj! Tack för alla fina presenter familjen!

Igår blev det en lugn midsommarafton hemma, grannarna kom förbi en snabbis och tittade på knyttet sen tog vi en kort promenad för att testa mammans kropp ;-)... Linnéa kom ut och åt middag med oss på kvällen, men mer än så blev det inte!

Idag har Linnéa varit här och tagit hand om Ecke medans vi for upp på sjukhuset för kontroll, tyvärr så hade han högt värde på pku testet (gulsot) så vi måste upp igen imorn och se om det blivit mer i så fall får vi nog stanna kvar nån dag och "sola" lite ;-)! Tack för hjälpen systeryster!!

Nu ska jag upp och pussa på lillprinsen!!

Kram på er!!

Här följer lite gott o blandat från dem senaste dagarna...

                                    






 

Kommentarer
Postat av: Louella

Åh vad mysigt! Äntligen är lillebror här! Och vilken kopia av Erik :-)

Ta hand om er, hoppas vi ses snart!



2009-06-20 @ 21:47:13
Postat av: Anonym

GRATTIIIIS!!! Sååååå söt så OCH va MYCKET HÅR hihi!

2009-06-21 @ 21:03:19
Postat av: Jenny

Underbart!!!! GRATTIS!!! Vi vill gärna komma och spana in lilla prinsen när ni känner er redo för lite besök!

Kramar från Erik, Jenny och Noomi

2009-06-22 @ 15:22:16
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Fam Jonsson

Grattis till lillprinsen!



Mats o Terhi

2009-06-22 @ 20:08:54
Postat av: Moster

Ååå äntligen kom min lilla systerson nr 2 :) Som jag längtat & vilken sötnos! Efter att inte träffat honom på ett par dagar så längtar moster!



Storkusin Rasmus vill så gärna se lilla Petter, så om Moster har vägarna förbi Haga slå Rasmus en signal som är hos oss nu :)



kram Sis/Moster

2009-06-29 @ 13:01:26
URL: http://prillans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0