Lugn vecka...

Hejsan svejsan!!

Ja som sagt förra veckan blev ganska lugn hos fam Bergman..

Måndagen tog jag o sonen en tur till mormor o morfar för kusin Wille var ju där sön-tors då hans föräldrar for till fjällen för att leva loppan utan minsting :-)... Dem två små lekte på som bara den, det är såå kul att se nu när dem börjar kunna leka ordentligt med varandra!!

I tisdags fick EckePecke åka till "flickvännen" (aka Ida och Maria) Medans jag var på badet... Sen följde Ida med hem till oss medan Maria var till frissan! Tack för hjälpen Maria!! Tyvärr slutade den dagen med att mina fogar inte alls ville ställa upp längre så onsdagen blev helt naturligt jättetråkig för Erik, jag rörde mig knappt från soffan på hela dagen... :-(

Men i torsdags kändes det bättre så Erik och jag for till stan en snabbis (är ju inte så ofta man kommer in dit längre) och shoppade till honom och till pappan, ingen idé att köpa nåt själv längre, man är ju bara tjock ;-)! Vi hann även ta en snabb fika med Fia, vilket var väldigt längesedan och väldigt trevligt...

I fredags var Erik med först "lillmoster" Linnéa och hennes kille (som Erik blev vansinnigt förtjust i) och sedan med mormor, när jag var på rehab OCH fick äta lunch med min kära make på stan, sushi blev det" MUMS! Tack för hjälpen mor o syster!!

På lördagen fick vi middagsbesök av Jenny, Fredrik, Oliver och den nya lilla familjemedlemmen Elliot, 4 veckor gammal!! Gud så söt! Jag kan helt enkelt inte fatta att om drygt 2 ½ månad har vi en egen sån!!!
Killarna bastade och dem små killarna fick duscha tillsammans vilket dem tycket var såååå kul! Vi åt såklart en massa god mat oxå, men det blev ändå en ganska tidig kväll då både jag o Jenny var dötrötta! Men trevligt hade vi!!

Igår hade vi bara en skön familjedag hemma...

Och slutligen idag så har "sekten" varit här och käkat lunch och barnen har lekt, som vanligt hade vi så trevligt så!

Imorn kommer mamma hit och ska gå med Erik på babysång och jag ska på gravbad..

I övrigt ser den kommande veckan ganska lugn ut, mitt stora uppdrag är att lyckas få lös den avtagbara klädseln från liggkorgen till vagnen, vilket visade sig vara lättare sagt en gjort ;-)! Men Maria listade ut en del idag så jag får väl använda mig av henne annars;-) tur att man har smarta vänner! Erik hopps även på att få träffa kusinen igen oxå och leka lite mer!

KRAM PÅ ER!

Ida leker Tittut!
Oliver testar liggkorgen åt lillebror!
Lite bättre plats för Elliot! (Den här liggkorgen är det jag bråkar med)
Titta Jag kan dra "lillebror" sen!


Lite från lekdagen..


Kommentarer
Postat av: Prillan

Ja ryktena spred sig att kusinerna vart så glada över att ses :) De gör vi om SNART!!!



Kram moster/syster

2009-03-10 @ 09:07:33
URL: http://prillans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0