Stort tack allesammans!!!

Puh nu är det över!....

Vill börja med att tacka alla som var med och gjorde Petters dag så härlig! Ett extra stort tack till  mamma, pappa, mina systrar och svärmor som hjälpt till som bara den i helgen! Och Tack Malin som sjöng så vackert!

Så hur har då dem senaste dagarna sett ut??


I torsdags var först Linnéa här och tog hand om en snorig Ecke medans jag for på babysång med Petter. Det tycket han var jätteroligt och efter sången låg han en hel timme på en filt med dem andra små, så spännande att bara titta sig omkring :-)!
Efter lunch for syster hem (tack för hjälpen Ninna) och Erik fick då åka till Helené istället så att vi kunde förbereda inför helgen. Tack för barnvakten "tanten" ;-)!!

Fredag morgon for Jon till Sthlm på konferens, för att jag skulle få lite extra hjälp så kom svärmor Agneta ned  från Östersund för att stanna över helgen..  Jag hann med en hel del medans hon tog hand om pojkarna!

På lördagsmorgonen for jag in med killarna till föräldrarna och systern så att jag och Agneta skulle kunna städa mm.. Och vid fem kom även Jon hem (i riktigt bra tillstånd kan tilläggas, hade räknat med att få hem en mycket bakis make).. Vi hann otroligt mycket den dagen men kom så klart i säng ganska sent...

Söndagen blev inte alltför stressad ändå.. Pernilla och wille kom ut med pajer som hon gjort och killarna fick leka lite.. Ett par timmar innan alla gäster skulle komma kom mamma, pappa, Linnéa och min morbror Kjell ut och hjälpte till med det sista!
Kl tre kom så alla gäster och vi hade först en kort ceremoni och Malin sjöng så fint "Det gåtfulla folket" för Petter. Jag läste en kort text oxå.. Sen gav Petters faddrar Helené och Kurre honom sitt namn, Jon Petter!
Vi hade sån tur med vädret att vi kunde vara ute hela dagen!
Efter det bjöd vi på mat, bla pajerna som Pernilla gjort, en god fläskfilé som mamma gjort och massor av annat som vi fixat.. Efter maten hade mamma gjort sin berömda marängtårta!
Petter fick massor av fina presenter och det blev en så fin dag att minnas, ännu ett STORT TACK till alla för gåvor och för att ni kom  för att fira vår älskade lilla prins! TACKTACKTACK!!

Igår kom Malin med Johan hit för att hjälpa mig äta upp lite rester, hon blev kvar länge då vi hade sååå mycket att prata om! Tack för titten!!

Idag har Ecke varit på dagis och Jenny kom med Elliot hit till mig och nu är resterna slut :-)... På eftermiddagen fick vi äran att vara barnvakt en stund åt Ida. Erik blev så lycklig när han såg henne och stod och hoppade på bron! Vi fick även träffa mamma Maria en liten stund. När Maria åkt lekte småttingarna på i godan ro... Efter ett tag kom Kent för att hämta Ida och när dem åkt blev Erik riktigt ledsen.. Han ville ha sin flickvän hos sig en stund till :-)! Tack för lånet av lill prinsessan!

Imorn är det dagis igen och Petter ska få sin första vaccination..

Höres och synes!

Bilder....

Jag och min prins!

Alla barnen vill vara med "Pimma"!



Namngivningen...

  
  
  
 


Johan gör situps ;-)

Matar Elliot!

  

Kommentarer
Postat av: Louella

Men hallå?! Vad hände med den snabba uppdateringen?! ;-) Hoppas ni mår bra, vore kul att ses nåt snart! Kram!

2009-10-03 @ 23:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0