Namngivning...

Så vad har hänt sedan sist???

Namngivning!
Ja man minns ju inte så mycket annat än Lördagen... Den innebar ju en hel del planerande och förberedelser!
Och det gick så bra så! Erik var så snäll och glad hela dagen, solen sken allt var bara toppen.
  Tack vår kära familj och alla vänner som hjälpt till så mycket med allt!!!!

Så här gick det till:
Vi började "ceremonin" med att Linnéa och Anton (Néas pojkvän) spelade klarinett/piano "Teddybjörnen Fredriksson" medan Sanna (Antons lillasyster) sjöng, Hjälp vad duktiga dem var!
Efter det kom vi ut, vi= Jag, Jon, Erik och hans faddrar aka guldföräldrar Thomas och Madelene med deras son (vår gudson) Lukas. Jag läste en dikt till Erik och förklarade vad hans namn betyder och varför han fått dem och de är Bo Olov Erik (Bo efter sin farfar, Olov efter sin morfar och Erik feter sin pappa) och sedan fick Madde namnge honom, efter det fick alla skumpa el cider oxå skålade vi för Erik!

Efter ceremonin fick alla mingla lite medan maten plockades fram och grillades, vi gjorde en rejäl buffé med olika sallader oxå grillade vi fläskfilé... Sen var det tårta och paketöppning, han fick så mycket fantastiskt fina presenter, Tack för alla dessa!
Vi passade även på att låta släkten fira Jons 30-års dag som egentligen var igår, så han fick oxå massor av fina presenter.. En riktigt bra dag helt enkelt!
När maten var slut, presenter öppnade och gästerna hemgådda var vi alldeles slut hela familjen så vi stupade i säng och sov rätt gott den natten..

Igår var så makens 30-års dag! Grattis älskling! Den firade vi ensamma med en härlig middag på "Invito" medans Erik var hos mormor och morfar och till helgen åker vi till Sthlm för en romantisk weekend, då får Erik än en gång sova över hos dem... Jon fick oxå ett nytt objektiv till kameran av mig, så nu blir det mer bilder på bloggen framöver hoppas jag ;-)!

I måndags var vi döttrar hem och bjöd pappsen på en väldigt försenad farsdagspresnt - Sushilunch! Mamma hade oxå turen att få lite! Sen var jag till sjukgymnasten och det kändes riktigt bra där så jag hoppas att det är på väg i rätt riktning..

Ska lägga ut lite bilder från Lördagen snart.. Nu ska jag natta för det är "way past my bedtime" nu så God natt alla glada!

Pernilla - Stolen står på plats!!!! ;-)

See Ya!

Kommentarer
Postat av: Prillan

Hehe, va härligt! Då ska jag komm ut & spana hur det blidde :)



Tack för idag, uppskattat att ni deltog idag!!!



KRAM Sis

2008-06-12 @ 21:44:23
URL: http://prillans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0