Nu var jag väl snabb ;-)!

Imponerande eller hur!!! Så här snabbt har jag inte uppdaterat på lääääänge!! :-)

Så vad har hänt den senaste veckan??

I måndags fyllde som sagt min käre far 60 år! Stort GRATTIS I EFTERSKOTT!
Innan det var dags att bege sig till födelsedagsbarnet så kom Maria på snabbvisit (man måste ju dem chanser man kan att ses nu när hon jobbar igen), en snabb kaffe blev det för att fira henne som oxå fyllde år, (dock några år mindre ;-) 36 för att vara exakt!) Stort GRATTIS även till dig stumpan!!

När det började närma sig sovdags för den lite större sonen så for vi in till skönsmon för att jag skulle kunna hjälpa till lite medans han sov, men det blev nog snarare tvärtom.. Linnéa och hennes kille Linus fick ta hand om honom och Petter så jag hann väl med att hjälpa till lite iaf. Det kom MASSOR av gäster och till slut fick jag känna mig behövd och Pernilla och jag agerade kökspersonal under kvällen, vi hade gjort några pajer var som vi hade med oss plus att mamma hade kämpat på med massor av god mat! Jon for hem med Erik i sovtid och jag blev kvar med Petter ända till elva.. Det blev en lyckad 60-års dag och pappa var mycket nöjd! Han fick tonvis m presenter oxå, vi systrar köpte ett ekolod till honom och från barnbarnen fick han ett presentkort på Mezoyo!

Tisdagen gick i ett betydligt lugnare tempo... Jag for in till mamma för att käka lunch och ta en promenad, väl där så var "mamma Ingrid" på besök så vi fick prata lite minnen oxå, alltid lika mysigt :-)!

I onsdags var jag bara hemma och donade på dagen, tog en lång promenad m killarna och Erik sov i nästan 3 timmar så jag hann både städa hela huset och tvätta en massa...
På kvällen for vi bort till Maria och Kent (och IDA såklart) för att hjälpa till att äta upp tårta sen måndagen ;-)! Det märktes verkligen att dem små saknat varandra och dem lekte på en bra stund! Tack för fikat Maria!

Igår kom mamma och Ingrid hit för att hjälpa mig plocka alla vinbär som jag har på gården, om jag ska göra det så blir det helt enkelt inte gjort ;-)! I gengäld bjöd jag dem på sushi och det blev till och med matlåda åt dem och åt pappa, vilket han inte grät över precis;-)!

Den här dagen såg ut att bli riktigt fin, Erik och jag har varit ute och gungat på morgonen så jag trodde att jag skulle kunna fixa lite på gården när han sov, men tji fick jag... Nu regnar det som bara den istället .... Ikväll ska vi iaf till våra gamla grannar Stefan och Viktoria och grilla. Ska bli kul att ses, vi har inte träffats på flera år...

Vill även passa på att gratta min älskade man om har namnsdag idag! Grattis älskling!

Nu ska jag koka lite kaffe och bara ta det lugnt en stund medans killarna sover!

See ya!

Bilddax...

Snacka om "Emil"!

Faderns 60-års dag

 

  
 

-------------------------------------

Mormor har fullt upp m ALLA barnbarnen!

Sushi var mycket uppskattat!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Imponerande :) Å fina bilder... spec. den på mina söner vill jag ha ler Kram StorSis

2009-08-22 @ 12:40:27
URL: http://prillans.blogg.se/
Postat av: Louella

Bra jobbat med uppdateringen! Keep up the good work! ;-)

2009-08-24 @ 20:45:34
URL: http://louellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0