"Julstök"

Ja det kan man väl kalla det när man börjar jula av?
Idag åker granen ut med alla fina kulor, rosetter och Eriks egna pynt... Resten av "julen" åker till helgen, det kommer ju en födelsedag som tar upp lite tid sedan ;-).

I lördags var vi först på barnvälsignelse för lilla Iza! Allt var jättefint med väldigt vacker sång och gott fika! Så klart glömde vi kameran så jag kan inte visa upp nåt :-(. Tack Danne o Moa för en trevlig stund!

Ecke var hos mormor o morfar under tiden så efteråt for vi direkt in till stan för att hämta honom och lämna Petter istället som skulle pröva på att sova borta för första gången!
Linnéa och Linus kom med hem oxå för att vara barnvakt under kvällen då vi var bjudna till Stefan och Malin på en "försenad" nyårsmiddag...

... och vilken kväll det blev! Dem hade som vanligt gjort fantastiskt god mat, och mycket gott att dricka blev det oxå! Det enda negativa under kvällen var att jag och Stefan la lite tid på att kolla på matchen mellan Timrå och Linköping, vilken gick ÅT PIPAN! Annars var kvällen en succé, har inte skrattat så mycket på länge. Halv tre fick jag mess av lillasyster som hintade om att dem började bli lite trötta ;-), så kl tre kom hon och hämtade upp oss! Tack så mycket för superkul kväll Stefan och Malin! Och Tack Linnéa och Linus för barnvakt och skjuts! Var så härligt med en helt barnfri kväll för oss alla fyra!

Igår morse var Pappa jon lite trött ;-), men jag (som varit smart nog att dricka mer el mindre bara vatten efter ett) mådde prima, förutom att det knappt gick att höra vad jag sa då jag är tokförkyld! När Ecke lagt sig för middagsluren for jag in till stan för att hämta Peppe. Det hade gått så bra så med honom, (skönt att höra) han hade sovit hyfsat bra och varit mest bara glad! Tack så hemskt mycket för hjälpen mor o far!

Blev inte så mycket mer igår då Jon var "trött" rätt länge och jag bara blev mer o mer förkyld...

Imorse var Jon o Ecke upp på sjukhuset för ett första återbesök och allt såg ut att läka bra, men två veckor till med gips blir det! Jag mår rätt tjyvens idag så det blir bara lite plock m granen...

Nu har jag precis fått i båda killarna lite lunch så så var det bara att få dem att somna oxå!

Ha det så bra så hörs o syns vi!

Såååå fint!
Hiiiiii :-)
"Puss och hej då julkulan!"
 Eckes fina pynt blir nu undanpackat med allt annat tills nästa jul!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0