...och God Fortsättning!

Ja, God fortsättning på det nya året!

Gårdagskvällen blev mycket lyckad! Vi började med en massa tilltugg...
Crostinis med diverse "pålägg", tapenad, pesto och parmesancreme. oliver, korvar och filoncinic inlindade i parmaskinka... MUMSIGT VÄRRE!

Sen åt vi en klassisk räkcocktail, lite retro så där ;-).
Och efter det en rejäl bit oxfilé med rostade rotsaker, karamelliserade morötter, Jons fantastiskt goda rödvinssås mm, så himla gott och min köttbit kröp nästan ur stekpannan, helt perfekt!
Till efterrätt gjorde jag en mörk chokladpannacotta med en mango och hallonsalsa till!

Det tog tid att äta så jag tror inte vi var klar med allt käk förrän vid elva snåret.. Vi trodde att vi skulle hinna i tunnan innan tolvslaget men tyvärr så tog det ännu längre tid än vi trott att värma den så vi fick skåla i mumsig Moet på trädäcket istället och se ut över alla fyrverkerier! Man ser alla vackra "konstverk" över stan så himla bra från oss, perfekt utsikt på en nyårsafton!

Men vid strax före ett hoppade vi ner i plurret och blev sittande till tre, sen en snabb bastning innan vi dundrade i säng.. Att vi vuxna varit så dumma och var vakna halva natten struntade alla barn fullständigt i och kl 8 kom Ecke och skulle promt titta på "bompa" :-)!

Nu har fam Svanbäck nyss åkt hem och killarna ska sova lunch, och idag tror jag att jag joinar dem ;-)! Har ganska ont i halsen idag, hade det redan igår men skam den som ger sig och inte badar så jag får skylla mig själv!

Imorn ska vi träffa ovanstående familj igen då vi ska på Izas barnvälsignelse.. Och på kvällen ska Petter sova hos mormor och morfar för första gången då vi ska till Stefan och Malin på middag. Ecke ska vara här hemma med moster Ninna!


Skriver snart igen...

  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Gottnyttår!Hoppas att du vilar upp digförIda vill leka med pojkvännen detvar så länge sen och mamma villoxå leka.... krampåer

2010-01-01 @ 14:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0